Virtual Reality á la Story Labs

Virtual Reality (VR) er en unik mulighet for deg til å kommunisere en opplevelse. Du trenger ikke lenger bare å fortelle kundene dine med tekst, eller vise med bilder og video. Med Virtual Reality kan du la de oppleve produktet, tjenesten eller arbeidsplassen.

Story Labs og TU Media AS er ett av Norges fremste miljøer på produksjon av Virtual Reality. Vi spesialiserer oss på å fortelle gode historier for teknologi-, infrastruktur og naturfaglige miljøer, og har i en årrekke jobbet med teknologiene som har ledet opp til det vi kjenner som Virtual Reality i dag.

Team Story Labs sikrer at innholdet bringer interessante budskap til leserne, på en engasjerende måte som gir annonsørene god avkastning på kjøpet.

Ta gjerne kontakt, så kommer vi med glede til deg for å vise eksempler, referanser og hvilke muligheter du har med VR.

Hvordan foregår en VR-produksjon?
Les historien om hvordan vi produserte The Dogs nye musikkvideo i VR » 

Dette kan du bruke VR til

Merkevareprofilering

Tekst og bilde er gode bærere av budskap, men få andre verktøy enn Virtual Reality når like godt gjennom med en opplevelse av merkevaren din

VR lar deg ta kundene til et annet tid og sted, og selv oppleve produktet, tjenesten eller verdiene dine. Fortellerteknikken lar deg dele budskapet i flere dimensjoner, på en spennende og unik måte som er støttet av alle moderne plattformer. Det fungerer spesielt godt på mobil.

Rekruttering

Virtual Reality lar de beste kandidatene oppleve hva de vil jobbe med, og hvordan det er å jobbe hos deg. Du trenger ikke lenger å fortelle om arbeidsmiljøet, oppgavene, utfordringene og verdiene. Du kan la kandidaten få oppleve dette selv. 

Jobb i IT-, anleggs eller oljebransjen? Vi lar kandidaten oppleve datasenteret, hvordan man bygger landet eller Nordsjøen, det spennende fagmiljøet og den genuine misjonen til selskapet. 

Historiefortelling

Virtual Reality i dagens drakt er en ny og spennende teknologi, med muligheter du bare ikke får til på «flat» film. En historie kan fortelles i 360 grader, med nøkkelbudskap gjemt både foran, bak, over og under seeren.

Utnytt den muligheten til å også gjøre noe nytt og spennende i måten du profilerer deg selv på. Gi kampanjen din en ekstra vri ved å fortelle de gode historiene på en ny måte som vil gi målgruppen din en ny opplevelse.

Hvordan produserer vi VR?

#1: Vi planlegger

Det er komplisert å produsere en VR-film, derfor bruker vi mye tid på å planlegge filmen skikkelig. Kameraet vil fange opp absolutt alt, 360 grader rundt, og når opptaksdagen kommer kan vi hverken ha crew, lys eller rigger synlig.

Ofte er det helt nødvendig å spesialbygge utstyr for oppdraget, noe som er inkludert i prisen.

Motivert av en sterk interesse for faget jobber vi sammen med deg for å sikre at historiefortellingen fungerer i en VR-film, og hvilke praktiske betydninger for opptaket dette har. Handlingen finner sted både foran, bak, over og under kameraet, avhengig av hvor seeren har snudd seg. 

#2: Vi filmer

På opptaksdagen møter vi opp med utstyret som er nødvendig for akkurat din produksjon, godt forberedt for at denne skal være så effektiv som mulig. Vi vet at din tid er dyrbar. Vi rigger opp, filmer, verifiserer opptakene og drar tilbake til kontoret for å etterbehandle bildet.

#3: Vi etterbehandler

Et råopptak i VR består typisk av et videobilde fra mellom fire og syv kameraer. Det første steget av etterarbeidet er å møysommelig sy sammen disse videostrømmene til ett enkelt, tapsfritt VR-bilde. Det gir oss grunnlaget for den videre prosessen.

En hver VR-film krever en unik tilnærming for å kommunisere akkurat ditt budskap. Vi bruker avansert etterbehandling for å tilpasse stil, tone og grafikk i bildet. Dette gir filmen den ekstra slagkraften om matcher merkevareprofilen din.

#4: Vi følger deg opp

Helt til slutt hjelper vi deg med å publisere VR-produksjonen i de kanalene du ønsker, om det så er på Facebook, YouTube eller våre egne kanaler. Vi stiller også gjerne opp på et oppfølgingsmøte for å diskutere suksesser og eventuelle forbedringer til neste produksjon.

 

Fast pris, ingen overraskelser

Vi tar en flat pris for våre produksjoner, som avtales i forkant. Det inkluderer produksjon av innholdet, fra idé til en fiks ferdig videofil du kan ta i bruk på alle flater – om det så er Facebook og YouTube eller VR-briller som Samsung Gear. Du får ingen uforutsette kostnader.

Kontakt oss

Eirik Solheim

Eirik Solheim

Salgsdirektør
+47 908 24 140
eirik.solheim@tu.no

Rune Johansson

Rune Johansson

Salgssjef B2B
+47 982 16 683
rune.johansson@tu.no

Varg Aamo

Varg Aamo

Prosjektleder
+47 959 09 611
varg@storylabs.no

Jørgen Elton Nilsen

Jørgen Elton Nilsen

Leder
+47 450 20 002
jorgen@tek.no

Thomas Marynowski

Thomas Marynowski

Prosjektleder
+47 950 34 362
thomas@digi.no

Pål Unanue-Zahl

Pål Unanue-Zahl

Prosjektleder
+47 997 37 951
pal@tek.no

Våre ferskeste historier