Native Ads á la Story Labs

Pål, Thomas og Jørgen i Story Labs-teamet. Foto: Eirik Helland Urke.
Pål, Thomas og Jørgen i Story Labs-teamet. Foto: Eirik Helland Urke.

I Story Labs har teamet over femti års erfaring som teknologi-journalister. En variert bakgrunn fra bransjemedia, nye medier og dagspresse gir en unik innsikt i publikumet på Tek.no, TU.no, digi.no, Gamer.no og Insidetelecom.no

Team Story Labs følger grundige etiske retningslinjer og prosedyrer for å sikre at innholdet bringer interessante budskap til leserne, og gir annonsørene god avkastning på kjøpet av Native ads.

Med premium plassering i hele tre dager i redaksjonell flyt på forside og artikkelside får du tydelig eksponering mot beslutningstakere, ambasadører og entusiaster. Deretter «faller» annonsen nedover de neste fire dagene, og er søkbar i arkivet de neste seks månedene.

Konverterings-frekvensen var høy og lesertallene gode, så jeg er godt fornøyd med kampanjen.

– Ingeborg Sellæg, Digital Salgssjef, DN



Slik gjør vi det

#1: Det første møtet

Når en avtale om kjøp av tjenester hos Story Labs er signert, møter vi deg og dine representanter så fort det lar seg gjøre. I dette møtet avklarer vi hva du ønsker å formidle, budskap og målgruppen. Samtidig undersøker Story Labs om det er tredjeparts-aktører som kan være med og gjøre saken mer lesverdig, som for eksempel et kundecase.

#2: Vi går ut i felten

Med rammene avklart tar Story Labs turen ut, gjerne med kamera i hånd og intervjuer en person, et team eller kanskje en bruker om temaet. Det kan ta et par timer, vi liker å gjøre ting grundig. Vi tar med kaffen og humøret.

#3: Innholdet skal stemme

Motivert av sterk interesse for faget tar våre skribenter for seg teksten og lager en sak. Vi sender over teksten til intervjuobjektene for sitatsjekk og sørger for at alle fakta i saken er korrekte og riktig fremstilt.

#4: Vi designer og tilpasser alt

Etter godkjennelse av teksten blir den lagt inn i et redaksjonelt verktøy, pepret med nøye utvalgte bilder og interaktivitet dersom dette er en del av leveransen. Det ferdige resultatet oversendes til kunden. Når de har godkjent, og kreativ leder i Story Labs mener kvaliteten er god nok, blir saken publisert i avtalt publiseringsluke.

Der stopper mange. Men ikke vi.

#5: Vi lar ikke saken bare ligge

Etter publikasjon følger vi ytelsen på hver enkelt sak og foretar justeringer kontinuerlig. Vi bruker erfaringen vår i kombinasjon med moderne måleverktøy for å tilpasse titler, gjøre justeringer i teksten, kanskje legge til et bilde eller to for å gjøre teksten mer leseverdig.

#6: Vi følger deg opp

Helt til slutt lages det en rapport som oversendes kunden. Vi stiller også gjerne opp på et oppfølgingsmøte for å diskutere suksesser og eventuelle forbedringer til neste sak.

Fast pris, ingen overraskelser

Vi tar en flat pris for hvert av våre fire nettsteder artikkelen publiseres på. Det inkluderer produksjon av annonsen, både tekst, bilder, interaktivitet og reise innad i Skandinavia. Du får ingen uforutsette kostnader.




Våre tre bud:

#1: Genuin nytteverdi: Leseren skal ha glede av artikkelen selv om han eller hun ikke har spesiell interesse i produktet. Det er da man oppnår den gode kontakten, dersom denne ikke er til stede vil ikke leseren vise interesse og annonsøren ikke ha noen nytte.

#2: Krystallklar merking: Det skal ikke være tvil at det er snakk om en annonse, for det er bare da du får en kundes troverdighet. For leserne setter pris godt innhold, uansett om det er redaksjonelt eller kommersielt.

#3: Uavhengig redaksjon: Prosjektlederne og skribentene i Story Labs jobber adskilt fra redaksjonen. Likevel skal vi alltid tilstrebes å ha flere vinkler på saken, gjerne med sitater fra uavhengige kilder. Så langt det er mulig skal artiklene være nyanserte og ikke skrives på diktat, rett og slett fordi det gir bedre innhold.

Vår erfaring med kampanjen har utelukkende vært positiv, både med hensyn til prosessen fra idédugnad rundt redaksjonell vinkling via ferdigstillelse av innholdet, publisering og optimalisering av artikkelen gjennom hele publiserings­perioden.

– Mathias Eriksson, Marketing Manager Fujitsu Norway AS

Kontakt oss

Eirik Solheim

Eirik Solheim

Salgsdirektør
+47 908 24 140
eirik.solheim@tu.no

Rune Johansson

Rune Johansson

Salgssjef B2B
+47 982 16 683
rune.johansson@tu.no

Varg Aamo

Varg Aamo

Prosjektleder
+47 959 09 611
varg@storylabs.no

Jørgen Elton Nilsen

Jørgen Elton Nilsen

Leder
+47 450 20 002
jorgen@tek.no

Thomas Marynowski

Thomas Marynowski

Prosjektleder
+47 950 34 362
thomas@digi.no

Pål Unanue-Zahl

Pål Unanue-Zahl

Prosjektleder
+47 997 37 951
pal@tek.no

Våre ferskeste historier